Renovatie- en energiepremies aanvragen kan tijdelijk niet meer

Vanaf 1 juli is het gedurende drie maanden niet mogelijk om een renovatiepremie aan te vragen of een hele reeks energiepremies van netbeheerder Fluvius. Dat heeft te maken met de integratie van de premies in een nieuw digitaal aanvraagsysteem: Mijn VerbouwPremie.

De eengemaakte premie omvat tegemoetkomingen voor energiebesparende investeringen (zoals dakisolatie, muurisolatie, vloerisolatie, hoogrendementsglas, zonneboiler, warmtepomp, warmtepompboiler en gascondensatieketel) en investeringen in woningkwaliteit (elektriciteit en sanitair, binnenrenovatie, ramen en deuren). Premies kunnen verschillen naargelang de doelgroep en het inkomen.

Het digitale loket van Mijn VerbouwPremie gaat op 1 oktober open. Vanaf dan kunnen er opnieuw premies worden aangevraagd, ook voor werken die in tussentijd zijn uitgevoerd.

Op de website www.mijnverbouwpremie.be staat een simulator waarmee mensen met renovatieplannen kunnen berekenen op welke premies ze recht hebben.